wtorek, 30 sierpnia 2016

Tost z fetą, brzoskwinią, awokado i miodem / Feta cheese, peach, avocado and honey toast

Czasem znajduję jakiś przepis i czytając go od razu wiem, że jest tak bardzo w moim guście. Że to połączenie smaków na pewno mi się spodoba. Czasem tak się dzieje, czasem nie. A czasem trafia się totalny jackpot. I tak właśnie było tym razem. Byłam wręcz oszołomiona tym, jak bardzo smakowała mi ta w sumie bardzo prosta kanapka. W oryginale już była łatwa do zrobienia, ale ja, jak zwykle, zdecydowałam się jeszcze bardziej ją uprościć, ponieważ nie mam czasu stać długo w kuchni. Musi więc być szybko i pysznie. Wielbicieli niezwykłych połączeń smakowych zapraszam po przepis. :)

Oryginalny przepis TU
Przepis wegetariański z opcją bezglutenową
Odpowiednie dla dzieci

Składniki na 2 tosty:
1 dojrzałe awokado
1 dojrzała brzoskwinia lub nektarynka (u mnie ta druga)
2 kromki ulubionego chleba (można użyć bezglutenowego)
1/2 kostki sera feta / typu feta (można zmienić na kozi, na Bielucha lub inny odpowiedni dla dzieci)
2 łyżki jogurtu naturalnego, najlepiej takiego bez mleka w proszku
sól i pieprz
miód do podania

W miseczce rozgnieć fetę widelcem, dodaj jogurt i wymieszaj dokładnie (możesz również zmiksować razem te dwa składniki).
Kromki pieczywa upiecz w tosterze tak, jak lubisz.
Awokado i brzoskwinię/nektarynkę pokrój w plasterki.
Teraz do dzieła: kromki chleba posmaruj pastą z fety, ułóż na nich naprzemiennie awokado i brzoskwinię, dopraw solą i pieprzem i polej miodem.
Smacznego! :)



Śniadanie z miodkiem 2016

1 komentarz :

Iga z dietmap.pl pisze...

Fajny pomysł z tą brzoskwinią, awokado z pewnością nabierze lepszego smaku, bo saute jest troche mdłe