poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Ratatouille najprostsze / The Easiest Ratatouille

Im bliżej wiosny, tym bardziej chce mi się warzyw. W każdej postaci. Ratatouille znałam tylko z nazwy, zawsze myślałam, że kupę z tym roboty i nawet nie próbowałam. Teraz jednak, w czasie  "przesilenia", mają jeszcze czasem zastosowanie potrawy gotowane, duszone, choć nie ukrywam, że znowu zaczynam mieć fazę na koktajle, owoce, twarożki, rzodkiewkę itp. Wciąż jednak zdarza się chłodny, deszczowy wieczór, a wtedy pyszny gulasz warzywny jest jak znalazł. Do tego świeże pieczywo i lampka wina i nic więcej do szczęścia nie potrzeba. :)
Inspirowałam się wieloma różnymi przepisami, a to jest ich wypadkowa. Jak zwykle - maksymalnie uproszczona. :)


Przepis wegetariański / wegański / bezglutenowy
Odpowiednie dla dzieci

Składniki na 2-3 osoby:
1 niewielki bakłażan
1 cukinia
2 papryki (np. żółta i pomarańczowa - będzie więcej kolorów)
2 cebule
2 ząbki czosnku, pokrojone w drobniutką kostkę
2 pomidory
1 gałązka świeżego tymianku (może być suszony)
kilka liści świeżej bazylii 
sól i pieprz
zioła prowansalskie (opcjonalnie, ale warto)
oliwa z oliwek

Na patelni rozgrzej oliwę. Warzywa pokrój w równą kostkę. Wrzucaj je kolejno na patelnię, od najtwardszych, po najbardziej miękkie (ja zaczęłam od cebuli i czosnku oraz papryki) oprócz pomidorów. Dopraw solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi, posiekaną bazylią oraz tymiankiem. Duś kilka minut, aż warzywa zmiękną, ale się nie rozgotują. Wrzuć pomidory i duś, aż się rozpadną.
Ratatouille można podawać jako samodzielne danie, z dodatkiem np. świeżego pieczywa, lub jako dodatek do dań głównych, mięsa.






Brak komentarzy :