sobota, 30 sierpnia 2014

Fioletowe smoothie z chia i jeżynami / Purple Blackberry and Chia Smoothie

Mam zwyczaj dosypywania nasionek chia prawie do wszystkiego. Stały się niezbędne w mojej kuchni i czasem zastanawiam się jak wcześniej bez nich funkcjonowałam. Pomijając ich świetne, zagęszczające właściwości, z których korzystam przygotowując doskonałe Parfait z kaszy gryczanej, zawsze mam poczucie, że zrobiłam dla siebie coś dobrego, wsypując te małe, magiczne ziarenka do sałatki, najlepszej na świecie domowej Granoli lub zwykłej owsianki. Często wsypuję je również do smoothies, czego przykładem jest dzisiejszy, może troszkę kontrowersyjny w kolorze koktajl, który przygotowałam sobie na szybkie śniadanie. :)
Więcej o nasionach Chia w moim przepisie na Parfait.


Przepis własny
Przepis bezglutenowy / wegetariański z opcją wegańską
Odpowiednie dla dzieci

Składniki:
1 banan (może być mrożony)
2 dojrzałe brzoskwinie
garść jeżyn (lub więcej)
kilka kostek lodu (opcjonalnie, jeśli banan jest zamrożony można pominąć)
1 łyżka stołowa nasion chia
1/4 szklanki mleka (krowiego lub roślinnego) lub wody
można dodać łyżkę syropu klonowego (dla mnie było wystarczająco słodkie)

*jeśli ktoś lubi jeszcze bardziej kontrowersyjne kolory, można dodać garść szpinaku lub jarmużu dla dodatkowego zastrzyku witamin i minerałów. Ja akurat nie miałam nic pod ręką. :)

Wszystkie składniki włożyć do blendera i zmiksować. Pić od razu lub po schłodzeniu w lodówce.



Karola



Chia - zdrowe ziarenka Wymagająca dieta na wakacjach

3 komentarze :

Marcela pisze...

mmmm... z takim przepisem zapowiada się piękna sobota! pycha!

Foodmania pisze...

mmmm!! jak ja uwielbiam koktajle, a zwłaszcza o takim pięknym kolorze! :)

Kinga pisze...

Świetny wpis! ;)))

Pozdrawiam
__________
truskawkowa-fiesta.blogspot.com