sobota, 16 listopada 2013

Pieczone warzywa z kaszą gryczaną i serem feta / Baked Veggies with Buckwheat Groats and Feta Cheese

Pieczone warzywa to chyba najszybszy i najprostszy pomysł na ciepłą obiadokolację. Lekkostrawne, zdrowe i smaczne. Idealne. :)


Przepis autorski
Przepis wegetariański / bezglutenowy / w wersji wegańskiej można zamienić ser feta na wędzony ser tofu
Odpowiednie dla dzieci

Na 4 porcje:
1 bakłażan
1 cukinia
kilka pieczarek (lub innych grzybów)
3 niewielkie buraki
oliwa z oliwek, sól, pieprz, chili, tymianek
kasza gryczana
odrobina masła
ser feta

Oczywiście warzywa można zamieniać w zależności od upodobań i sezonu na nie. Na pewno nada się dynia, papryka, kabaczek, brokuły, kalafior itd.
Piekarnik nagrzałam do 200°C. Warzywa umyłam i pokroiłam na kawałki. Pieczarki były niewielkie, więc poprzekrawałam je tylko na pół, a buraki na ćwiartki. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia, położyłam warzywa i grzyby, skropiłam oliwą i doprawiłam. Piekłam około pół godziny. To, że warzywa nie pieką się równo (cukinia potrzebuje mniej czasu niż np. buraki) to zaleta tego dania (moim zdaniem). Mięciutki bakłażan i soczysto-słodki burak al dente były po prostu idealne.
W międzyczasie, gdy warzywa się piekły, ugotowałam kaszę. Po nałożeniu na talerz nie mogłam się oprzeć i w każdą porcję włożyłam kawałeczek masła. Mmm... Pychota. Masło jest zdrowe i należy je jeść (oczywiście w granicach rozsądku) chociażby po to, aby mieć zdrowe oczy. :)
Na kaszę wyłożyłam warzywa i posypałam pokruszonym serem feta. I już! Pyszności.
W wersji dla dzieci zmniejszamy ilość sera feta lub zupełnie go pomijamy. Danie można podawać od początku rozszerzania diety.

Voila!



Niewiele rzeczy jest mnie w stanie zdziwić, ale ten klip dał radę. :)




Karola

Brak komentarzy :