niedziela, 10 listopada 2013

Najlepsze guacamole ever / The Best Guacamole Ever

Guacamole próbowałam zrobić jakiś milion razy. I milion razy lądowało w koszu, bo nie było zadowalające. ;) Dopiero dzięki przepisowi z Lidla udało mi się je pokonać. :)

Przepis inspirowany przepisem z Lidla
Przepis wegetariański / wegański / bezglutenowy
Odpowiednie dla dzieci

Nam wystarcza na 2 osoby:
2 dojrzałe awokado
sok z 1 limonki
1 średni pomidor
1 średnia czerwona cebula
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki marynowanych papryczek Jalapeño (przypuszczam, że świeże chili również się nada, aczkolwiek marynowane papryczki dodadzą fajnego, lekko octowego smaku)
1 łyżka oliwy z oliwek
sól, pieprz
garść posiekanej świeżej kolendry - opcjonalnie, ale warto :)

Awokado rozgniotłam widelcem (raczej nie powinno się go miksować na pastę, lepiej jak zostaną grudki), dodałam sól, pieprz, rozgnieciony ząbek czosnku, sok z limonki, kolendrę i oliwę. Pomidor, cebulkę i papryczki pokroiłam w drobniutką kostkę. Wszystko razem wymieszałam i podałam z solonymi nachos.
W wersji dla dzieci możemy pominąć ostre papryczki i zmniejszyć ilość soli (lub zupełnie ją pominąć).

Voila!


 A oto dlaczego Jalapeño to kluczowy składnik tego dania hehe ;)
(na marginesie - nie znoszę Alejandro LG)


Karola

1 komentarz :

Unknown pisze...

Hej! Właśnie zrobiłam to guacamole i jak dla mnie jest trochę za kwaśne. Następnym razem dam trochę mniej soku z limonki :) ogólnie przepis super i następnych razów będzie wiele ;)