czwartek, 7 listopada 2013

Tortilla z awokado i łososiem / Avocado and salmon tortilla

Tortilla kojarzy się przede wszystkim z kuchnią meksykańską. Ja podałam ją z warzywami i łososiem, co złożyło się na pyszny, szybki i przede wszystkim lekki obiad.

Przepis autorski
Odpowiednie dla dzieci

Na około 4 porcje:
4 duże tortille (ja użyłam wieloziarnistych)
1 miękkie, dojrzałe awokado
1 spory pomidor
1 spory ząbek czosnku
1 mała cebulka
kilka plastrów wędzonego łososia
1 kubek sera żółtego, startego na tarce o dużych oczkach
1 op. gęstego jogurtu greckiego (opcjonalnie)
1 limonka (opcjonalnie)

Awokado przekroiłam na pół, wyjęłam pestkę i pokroiłam w plastry (można w kostkę, można w kawałki - nie ma to większego znaczenia). Pomidora, cebulkę i czosnek pokroiłam w drobną kostkę i wymieszałam. Tortillę położyłam na rozgrzaną (bez tłuszczu!) patelnię, położyłam awokado, rozsmarowałam i posypałam solą (odrobinkę, bo łosoś jest słony!) i pieprzem (można wcześniej rozgnieść widelcem z solą i pieprzem i smarować tortillę powstałą pastą). Na awokado rozłożyłam pomidory z cebulką, na pomidorach łososia. Posypałam wszystko startym serem i szybko złożyłam tortillę na pół. Można ją na chwilkę obrócić na patelni żeby ser się dobrze stopił. Podałam posypane resztą pomidorów (zrobiłam trochę za dużo, bo dla mnie pomidorów nigdy za wiele), polane jogurtem greckim i skropione sokiem z limonki.
Uwaga! Podając potrawę dzieciom można zamienić wędzonego łososia na gotowaną lub pieczoną rybę. Wędzonego łososia, w niewielkich ilościach, możemy podać po pierwszym roku życia, na spróbowanie. ;)
Voila!




 Piosenka o łososiu
Road Trip Salmon Song :)


Karola

Brak komentarzy :