niedziela, 17 maja 2015

Omlet ze szparagami / Asparagus omelette

Może to zabrzmi nieprawdopodobnie, ale omlet zrobiłam pierwszy raz w życiu. I od razu sukces! Ha! :) Mała rzecz, a cieszy. Nie będę się rozpisywać, bo omlet "jaki jest - każdy widzi". W każdym razie to na pewno nie ostatni raz, kiedy się za niego zabrałam. :)


Przepis własny
Przepis bezglutenowy / opcja wegetariańska

Składniki na 1 osobę:
3 jajka (najlepiej wiejskie - dlatego właśnie mój omlet jest taki żółciutki, nie kombinowałam przy edycji zdjęć)
4 łyżki mleka (krowiego lub roślinnego)
4 zielone szparagi
4 spore pieczarki
2 plastry szynki (można pominąć)
sól i pieprz
masło do smażenia (najlepiej klarowane)
szpinak, roszponka, rukola lub inna zielenina do podania

Szparagi umyj, odłam zdrewniałe końce, pokrój na 2-3cm kawałki. Główki osobno.
Pieczarki umyj, obierz i pokrój w plasterki.
Szynkę pokrój w kostkę (jeśli jej używasz).
Jajka roztrzep dokładnie z mlekiem, odrobiną soli i pieprzu.
Szparagi (oprócz główek) wrzuć do osolonego wrzątku i gotuj 3 minuty. 1 minutę przed końcem dorzuć główki. Po ugotowaniu od razu odcedź i wrzuć do bardzo zimnej wody (może być nawet z kostkami lodu).
Na patelni rozpuść masło klarowane, wrzuć szynkę (jeśli jej używasz) i pieczarki, smaż chwilę, aż pieczarki odparują wodę. Dorzuć szparagi i smaż jeszcze 1-2min.
Wlej na patelnię masę jajeczną i zmniejsz gaz. Przykryj patelnię i smaż jajka aż się zetną od spodu. Możesz spróbować odwrócić omlet i usmażyć go z drugiej strony, albo włożyć patelnię na chwilę pod górny grill w piekarniku (ja właśnie tak zrobiłam), żeby jajka z wierzchu też się ścięły (chyba że lubisz je bardziej płynne).
Złóż omlet na pół i zsuń na talerz, na którym wcześniej ułożysz zieleninę. Można podać z sałatką z wiosennych warzyw i kawą zbożową z mlekiem.








Szparagowe<3Love

Brak komentarzy :