wtorek, 23 września 2014

Shake miętowo - czekoladowy / Peppermint Chocolate Shake

Mam to chyba po Mamie - uwielbiam połączenie mięty z gorzką czekoladą. Czekoladki After Eight, lody miętowo - czekoladowe i inne - jestem w stanie wcinać bez ograniczeń. Dziś shake w moim ulubionym połączeniu smaków - zimny, orzeźwiający w ostatnie ciepłe dni, doskonale miętowy z nutką gorzkiej czekolady, gęsty i kremowy za sprawą "lodów" bananowych, o których przy innej okazji. Wszystkim, którzy lubią takie połączenie smaków serdecznie polecam - nie zawiedziecie się! :)


Oryginalny przepis TU
Przepis wegetariański z opcją wegańską / bezglutenowy
Odpowiednie dla dzieci

Składniki:
1 - 1,5 mrożonego banana (banany obrać, pokroić na kawałki i zamrozić - ja zawsze mam ich sporą ilość w zamrażarce)
1,5 - 3/4 kubka mleka krowiego lub roślinnego
garść świeżych listków mięty
1-2 garście świeżych listków szpinaku, pozbawionych łodyżek (ja dodałam 1)
3-4 kostki gorzkiej czekolady dobrej jakości, startej na tarce o drobnych oczkach (można dodać więcej)
1-2 łyżeczki syropu klonowego lub innego ulubionego słodu (ja nie dodawałam bo dla mnie było wystarczająco słodkie)

Wszystkie składniki oprócz starkowanej czekolady włożyć do blendera i dokładnie zmiksować. Pół łyżeczki czekolady odłożyć, resztę wmieszać do koktajlu. Podawać posypany czekoladą i udekorowany listkiem mięty.
Smacznego!






1 komentarz :

Foodmania pisze...

kremowy i aromatyczny- świetne połączenia! :)