czwartek, 28 sierpnia 2014

Bób z boczkiem i parmezanem / Broad Beans with Bacon and Parmesan

Znów zaniedbuję bloga. :( Brak czasu uniemożliwia mi regularne wrzucanie przepisów, narobiło się więc trochę zaległości. Sezon na bób, który uwielbiam, już się prawie skończył, ale nadal można go jeszcze dostać, lub użyć mrożonego. Bób jest źródłem wielu witamin oraz, co bardzo ważne dla kobiet planujących bądź będących w ciąży, kwasu foliowego. Więcej bardzo przydatnych informacji na temat bobu TU. Oczywiście i niezaprzeczalnie, najlepszy jest bób ugotowany w dobrze osolonej wodzie, podany solo, popity szklanką pysznego, świeżego mleka, jednak czasem lubię poeksperymentować. Tym razem efekt eksperymentu był piorunujący (piorunująco pyszny, dokładnie rzecz biorąc), co potwierdziła testująca potrawę rodzinka. :) Jednocześnie przepis nie mógłby być prostszy. Oto trzyskładnikowe danie z bobu.


Przepis własny
Przepis bezglutenowy


Składniki na 2 osoby:
2,5 szklanki świeżego bobu (zimą może być mrożony)
1,5 szklanki chudego boczku, pokrojonego w małe paseczki/skwareczki
3/4 szklanki parmezanu, starkowanego na tarce o dużych oczkach

Bób ugotować w dobrze osolonej wodzie (ok. 5-7 min), osączyć na sicie, szybko przelać zimną wodą, obrać (jeśli ktoś lubi bób ze skórką, można ją zostawić, ponieważ zawiera najwięcej witamin, oczywiście tylko w przypadku, jeśli bób jest ze sprawdzonego źródła, a nie z gigantycznej hurtowni, gdzie trafiają warzywa podsypywane chemią i sztucznie nawożone).
Boczek usmażyć na złoto na suchej patelni (tłuszcz, który wytopi się z boczku wystarczy.) Zdjąć z ognia.
Na patelnię z boczkiem wrzucić obrany bób, wymieszać. Wsypać parmezan, wymieszać. Można odrobinę polać oliwą z oliwek wymieszaną z niewielką ilością soku z cytryny, jeśli boczek był wyjątkowo chudy i danie jest zbyt suche.
Przełożyć na miseczki, posypać parmezanem. Smacznego!



Lato w pełni!

Karola

Brak komentarzy :