wtorek, 25 lutego 2014

Camembert zapiekany z czosnkiem i miodem / Baked Camembert with Garlic and Honey

Bardzo lubię nieoczekiwane połączenia różnych smaków, więc połączenie sera, czosnku i miodu idealnie wpasowało się w mój gust. Taka przekąska na ciepło podana ze świeżą, chrupiącą bagietką to naprawdę przyjemność w czystej formie. Moczenie kawałków bułki w płynnym serze to już cały ceremoniał, przypominający trochę jedzenie serowego fondue.





Przepis autorski
Przepis wegetariański / bezglutenowy


Składniki na 1-2 osoby (porcja do podziału lub jako całkiem spory posiłek dla 1 osoby):
1 ser camembert w drewnianym pudełku (większy)
2 ząbki czosnku
szczypta suszonego tymianku
łyżka miodu
garść suszonej żurawiny (opcjonalnie)
świeża bagietka do podania

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Ser wyjęłam pudełka, odpakowałam z folii i włożyłam z powrotem do drewnianego pudełka. Żurawinę powtykałam w ser (żurawinę można pominąć jeśli ktoś nie lubi). Czosnek pokroiłam w słupki i również powciskałam w ser. Włożyłam całość do piekarnika na ok. 15-20 min. Pod koniec pieczenia polałam łyżką płynnego miodu i posypałam rozkruszonym w palcach suszonym tymiankiem. Podałam na gorąco z chrupiącą, podpieczoną bagietką. Można kawałki bagietki moczyć w rozpuszczonym serze na wzór fondue. Aby zapobiec wyciekaniu sera z pudełka podczas pieczenia można podłożyć folię aluminiową.





Karola

Brak komentarzy :