wtorek, 26 listopada 2013

Pieczony kalafior / Baked Cauliflower

Odkryłam ostatnio mega prosty, lekkostrawny, szybki, po prostu idealny pomysł na kolację. W oryginalnym przepisie (którego w tej chwili nie mogę znaleźć, ale na pewno uzupełnię) była mąka i jeszcze kilka innych składników. Ja swój maksymalnie uprościłam. Wyszło przepysznie! :) Kalafior zrobił się wręcz słodki, ale nie był "maziowaty", co często zdarza się przy gotowaniu tego warzywa.


Przepis autorski
Przepis wegetariański / wegański / bezglutenowy
Odpowiednie dla dzieci

Na dwie osoby:
1 średni kalafior 
oliwa z oliwek
sól i pieprz

Piekarnik nagrzałam do ok. 200°C. Kalafiora podzieliłam na niewielkie różyczki i rozłożyłam jedną warstwą na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Całość skropiłam oliwą i posypałam niewielką ilością soli i pieprzu. Piekłam, aż kalafior zmiękł i lekko zbrązowiał, ale nie rozpadł się zupełnie - ok. 20-25min. Podałam z tzatzyki własnej roboty. Pychota. :)
W wersji dla dzieci pomijamy sól - i tak będzie pyszne. ;) Takiego kalafiora można podawać już od początku rozszerzania diety.

Voila!



Zucchero & Paul Young "Senza Una Donna"


Karola

Brak komentarzy :