sobota, 25 stycznia 2014

Sałatka z wędzonej makreli i makaronu / Smoked Mackerel Pasta Salad

Bardzo lubię inspirować się w kuchni przepisami z blogów kulinarnych, zwłaszcza wegańskich lub wegetariańskich, ale nie tylko. Ten blog od początku mi się spodobał i często korzystam z zamieszczonych na nim przepisów, natomiast zakładka "Make Bento Not War" to kopalnia pomysłów na posiłki zabierane "na wynos", czyli do szkoły lub do pracy. Przepis na sałatkę z makreli i makaronu jest super, a sama sałatka tak pyszna, że wsunęliśmy po wielkiej misce na kolację. Zwiększyłam odrobinę ilość makaronu i fasoli, tak że zostało nam jeszcze po porcji do pracy na drugi dzień. Połowę zrobiłam dokładnie wg przepisu, a do drugiej połowy dodałam pokrojone w plasterki korniszony. I tego będę się trzymać! Mniam! :)



Oryginalny przepis TU
Przepis z opcją bezglutenową

Składniki na 2 porcje:
3/4 szklanki drobnego makaronu (ja wybrałam risini, czyli drobniutki makaron w kształcie ziarenek ryżu)*
1 wędzona makrela
1 czerwona cebula
1/2 puszki białej drobnej fasoli, opłukanej na sitku (ja w rezultacie wrzuciłam całą puszkę)
3-4 łyżki posiekanej natki pietruszki (ja dałam cały pęczek, ale mały)
3 łyżki oliwy z oliwek 
1 łyżka octu z czerwonego/białego wina lub soku z cytryny
sól i pieprz do smaku
kilka korniszonów pokrojonych w plasterki (opcjonalnie)

*przepis można zmodyfikować na potrzeby diety bezglutenowej, w tym celu należy użyć makaronu bezglutenowego, np. ryżowego

Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Do gotowania dodałam odrobinę oleju, alby makaron się nie posklejał. Odcedziłam i przelałam zimną wodą. W międzyczasie mięso ryby oddzieliłam od skóry i ości i podzieliłam na mniejsze kawałki. Cebulkę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Natkę pietruszki dość drobno posiekałam. Do miski wrzuciłam rybę, cebulę, fasolę, natkę, dodałam makaron i korniszony i wszystko dokładnie wymieszałam. Polałam oliwą i sokiem z cytryny oraz doprawiłam do smaku. Idealnie byłoby wymieszać oliwę z octem i przyprawami i dopiero polać sałatkę, ale jestem leniem patentowanym i poszłam na łatwiznę. ;)
Voila!

Macklemore & Ryan Lewis
"Same Love"

Karola

1 komentarz :

Magda pisze...

I to bedzie moja kolacja,biorę sie do roboty :)