czwartek, 22 sierpnia 2019

Szybki kurczak w sosie z suszonych pomidorów / Quick chicken in sundried tomato sauce

I znów minął prawie rok... Zaniedbywanie tego bloga doprowadziłam do perfekcji. :/ Zawsze mi się wydaje, że a to zdjęcie nie takie, a to przepis nie wart publikacji, a czas leci... Doszłam do wniosku, że ja jednak tego bloga bardzo lubię i będę publikować niezależnie od powyższego. ;) Czasem nie mam zbyt wiele do powiedzenia, będę więc publikować ,,goły" przepis. Czasem też robię coś dokładnie jak w przepisie z internetu czy innego źródła, dlatego będę czasem publikować tylko zdjęcia i linki do przepisów, albo też zdjęcia przepisów. :) Żeby się można było poinspirować. Zamierzam skupić się, jak zawsze, na przepisach na dania, które spokojnie można podać najmłodszym (ale nie tylko!), tak jak ten kurczak w sosie z suszonych pomidorów, który mój czterolatek ,,wciąga nosem" wręcz. ;) Zapraszam do wypróbowania. Przygotowanie trwa dosłownie chwilkę. Idealny obiad dla zabieganych lub... zajętych maluchami mam. :)


Składniki na 5-6 osób:
6 filetów z kurczaka
1 słoiczek suszonych pomidorów w oleju lub pasty z suszonych pomidorów (nie pesto!)
1 duże opakowanie śmietany 18%
1 małe opakowanie śmietany 30% (można pominąć)
Sól, pieprz

Kurczaka pokrój w niewielkie, cienkie kawałki. Oprósz solą i pieprzem, podsmaż na patelni na złoto (możesz to zrobić na oleju z pomidorów - less waste ;)). Zdejmij z patelni, najlepiej na ręcznik papierowy, żeby trochę osączyć go z tłuszczu.
Pomidory razem z kaparami ze słoiczka wrzuć do malaksera lub blendera i zmiksuj na pastę (lub użyj gotowej).
Pastę z pomidorów wrzuć na patelnię, na której wcześniej smażył się kurczak. Podgrzej chwilę, mieszając. Dodaj śmietanę, wymieszaj. Wrzuć z powrotem kurczaka, zagotuj całość. Koniec! :)
Podawaj z młodymi ziemniakami i warzywami, albo z tym, co najbardziej lubisz. Smacznego! :)


Brak komentarzy :